03 April 2011

Ce am mai citit....

In urma unei mici hoinareli pe net am dat de o recenzie la o carte mai jos mentionata, care mi-a trezit sau mai bien zis starnit interesul pentru problema in cauza, mai ales ca era la o zi dupa minunata excursie la castelul Peles din Sinaia in care ametisem de atatea informatii si ma simteam foarte goala in cunostinte privind acest "sector" al vietii Romaniei.

Am citit aceasta carte , cu "riscurile " implicate- in combinatie cu ce s-a petrecut in Japonia si cu fluxul de persoane care au trecut prin viata reginei Maria, am visat la regi si regine in numar cat populatia Japoniei:)))am avut nopti grele

Cartea e tare interesanta pentru ca am inteles mai bine cine si de unde provenea, de ce am avut regi straini, diferentele de cultura dintre familia regala si noi ca popor roman, legaturile de familie, si foarte interesant...cum i-a perceput regina pe cei din familia ei si chiar pe noi, ca popor. Ciudat la un moment dat ca Regele Carol I vorbea despre nepotul lui Carol al II-lea ca e un roman get-beget..."bea, fumeaza si joaca carti". Asa sa fim noi oare?

Ce m-a epuizat la carte au fost nenumaratele descrieri de o complexitate fantastica insa dusa putin la extrem-din pct meu de vedere- ale persoanelor cu care a interactionat regina, de la profesori ei, prieteni, bone, guvernante pana la cei care au marcat viata ei in Romania....asta m-a cam epuizat, ca am uitat la un mom dat cine e cine si cum e:)) de aia e insa google, ca sa "ma prind" si eu ca Waldorf Astor sau B Stirbei erau amantii reginei, sau au fost , ma rog:) treaba ei...

O lectura placuta...



Maria, Regina României, Povestea vieţii mele

Maria, Regina României, Povestea vieţii mele, Editura Eminescu, 1991

No comments: