19 July 2010

TRaim in Romania si ne consumam toata energia

...semi-parafrazandu-l pe stimabilul Badea.

Desi s-au intamplat multe lucruri frumoase pana acum in my life, totusi nu conteaza prea mult pentru cei care nu le-au mai trait de mult sau care habar nu au de trairi de genul.

Iaka se face ca mi-am propus sa ma numesc justitiara, asta asa, pentru mine, si sa nu las lucrurile care ma deranjeaza-si pe buna dreptate- sa treaca neoservate si "penalizate"

Astfel se face ca am avut un fel de faza Justitiara cu o functionara de la serviciu postei romane, unde mi-am pierdut timp si energie de o valoare inestimabila - de cate ori ma duc, mai ales in interes de serviciu. Se face ca doamna e mult prea ocupata cu discutiile telefonice despre cum se face ciorba, apoi o mica contrabanda de tigari pe sub mana si de ce nu, multe iesiri nervoase finalizate prin stampilarea cu o puternica lovitura in masa a docomentelor, ma mir ca nu s-a rupt biroul pana acum. Caci de, doamna e ocupata..si poate ca eu deranjez

Iata ca "intru in audienta" dupa o minunata asteptare din ce in ce mai lunga si ma trezesc pentru a nush-cata oara ca dna vb iar la telefon si intre timp imi face si mie facturile si borderourile , la fel de gresit ca data trecuta, la fel de gresit ca acum 2 dati si lista continua...si cum eu sunt un om care inghite pana nu mai are loc, iaka mi s-a umplt paharul. Astfel ca am atentionat-o ca nu isi face treaba corespunzator, ca nu e deloc atenta si face 10 lucruri in acelsi timp no wonder ca nu iese niciunul bine, astfel ca mereu sunt nevoita sa ii sesizez cate o eroare si ca m-am saturat sa o tot rog sa fie atenta si sa ma ia si pe mine in seama. O minunata descarcare de care m-am simtit mandra si apoi, usoara:)

Ce a urmat? Nu ma asteptam la scuze, never de la un functionar public, ca doar n-o lucra pe banii mei, nu...dna incepe si urla si ma numeste tupeista si nesimtita, ca cine sunt eu, ce daca am facultate ma cred mare sefa cumva? iaka nici derectorul de la banca X nu are asa tupeu...si toti de la firma mea suntem la fel, pretentiosi si fitosi, ca nu imi e rusine mie sa vin si sa ii spun ei asa ceva??? E vina mea vezi doamne ca nu am asezat cum trebuie plicurile si ca i le0am dat amestecate( complet eronat, desi chiar daca erau amestecate, e treaba ei sa verifice codurile ar cu adresele). Asa a tinut cam juma de ora in care vorba aia, mi le-am auzit...mi-a trebuit atentie? E , iata ca aveam..de la ea si de la toata lumea din acel oficiu postal...nu am mai avut loc de zis nimic decat ca e nedrept ce face, in loc sa isi ceara scuze si sa repare greseala. CA sa nu mai zic ca si ce a completat era complet indescifrabil si in batatie de joc facut...si de n-am avea treaba pe acolo zilnic aproape...plus ca nu e prima reclamatie la ei...

Am plecat tremurand de furie , pe acordurile unui Nesssssimtita, ce ma urmarea pana am ajuns la loc sigur, la masina. Cred ca am slabit un kg acolo de nervi si suparare, asa jigniri nu am mai prins...asa nedreptate...

Eh, dar nu am lasat eu asa.Am "raportat" superiorilor nedreptatea si insultele aduse si ne-am prezentat cu un dosar de reclamatii si copii dupa erorile lor, etc etc, si solicitari de rezolvare pe cale amiabila.

Acum asteptam raspuns, am primit scuzele de rigoare de la sefa lor. Nu am nevoie de sanctionarea si Doamne fereste concedierea functionarei, dar o nota de bun simt si educatie ar fi fost bune. Exista asa ceva?

Oricum ma simt mai bine si de reactia mea si de reclamatie...pai da pana cand?

Si am mai facut eu pe justitiara in alte locuri...alta poveste...oare , dar oare ma vor costa ceva aceste acte de vitejie? sper ca nu...si apropo, imi vreau energia inapoi!!!

8 comments:

Bubulina said...

Well, Milishor nu stiu cum ne asemanam noi asa mult, ca suntem fagarasence oare? :))
Lasand gluma a o parte, vreau sa iti spun ca si eu "m-am dat justitiara" pana am patit de cateva ori ca tine si am zis ca nu are rost sa imi fac eu nervi si sa ma agit ca lucrurile tot asa vor fi. Nu e vorba de posta sau neaparat functionari publici ci si de secretariate, colegi de munca...din pacate unora bunul simt le lipseste cu desavarsire, chiar si cand fac erori dupa erori...
stii cum canta Mika....relax, take it easyyyyyy ;)

arianabatori said...

Mili, iti inteleg frustrarea si te sustin din tot sufletul. Am trecut si eu prin astea. Pana la urma trebuie sa vorbeasca cineva ca altfel daca toti inchidem ochii si acceptam toate prostiile astea chiar nu se va schimba nimic niciodata. Mi-a placut reactia ta, imi pare rau insa ca s-a transformat intr-un circ dupa cum era de asteptat. Sper ca reclamatia depusa sa aiba ceva efect. Cand ma voi intoarce in tara presupun ca am sa ma alatur initiativei tale pentru ca atunci cred ca ma vor deranja si mai tare toate disfunctionalitatile astea. Intretimp, in conditiile de fata trebuie sa ai rabdare si stapanire de sine si sa nu iei in seama reactia lor super extra defensiva. Multi oameni n-au auzit ce e aia feedback sau cum se primeste, iar bunele maniere de baza, le-au uitat cine stie pe unde. Sfatul meu e sa iti cauti mai multi "justitiari" care sa lupte alaturi de tine pentru ca altfel, vorba mamei mele, "o sa mori cu dreptatea in mana" :) (nobila misiune, oricum)

Mili said...

multumesc Ariana pentru raspuns si solidaritate,stiu ca plecata fiind ai parte de mai multa intelegere, bun simt si "feedback" ca pur si simplu se pare ca lumea e mai educata dincolo de aceste granite ale tarisoarei noastre. Nu inteleg de ce si ma frustreaza, mai ales ca platesc un serviciu si sunt decenta totusi , finuta si retinuta in injurii...dar totusi nu e de ajuns.
Adevarul e ca la un timp nu mai poti inchide ochii, dar asta solicita multa energie..hm

sper ca nu sunt printre singurii justitiari de pe cilea..:))stiu ca nu sunt, dar lumea e obosita...foarte obosita..pup Ariana, esti minunata:)

Mili said...

Ola Bubu...iti multumesc ca ai raspuns articolului, ma bucur ca a declansat catesva reactii...dar eu nu sunt de acord cu tine, cel putin nu acum...stiu ca intr-adevar e o mare risipa de nervi si energie, insa momentan sunt dispusa sa le suport daca asta inseamna sa imi apar demnitatea si drepturile...pana cel putin am dreptate, cred ca e justificat sa ma zbat...

Si da, ai dreptate si aici...Take it easy:) o sa incerc si asta hehehe

Bubulina said...

Milishor, eu am cedat dupa prea multi nervi...dar cine stie cand ma apuca din nou furia :) mai ales acum cu formalitatile cu bani etc :) apropo....vestea era ca soon voi fi "propritara" :)) cu rate la banca ;)

cristianka said...

spune-mi ca toata treaba s-a petrecut in posta romana din fagaras, oficiul postal gara ca apoi... cuvintele mele vor fi de prisos :))

Mili said...

Cris, de unde sti? ai avut si tu experiente de genul? :))

cristianka said...

cunosc personajul actiunii foarte bine :)) de aceea n-am indraznit sa scriu pe blog nimic, dar acum parca mi-ai dat aripi si procesez ceva zilele urmatoare :P