02 December 2009

Cetatea Fagarasului - locul II

Aseara am renuntat la orice planuri pentru a urmari cu sufletul la gura daca cetatea va fi cea aleasa pentru restaurare...am votat de pe toate telefoanele din casa, de 2-3 ori, de pe toate retelele...am sunat rude, prieteni, colegi, etc. si am rugat sa voteze:)Multumesc:) Si am urmarit cu mare tristete insa si micile fragmente despre celelalte monunmente aflate in "concurs", imi pare tare rau ca nu se poate face ceva pentru fiecare, ca Ministrul Culturii nu aloca sume pentru ele, ca isi bat joc de frumusetile tarii asteia pentru interesele lor proprii-sa le mance focul!

Cum zicea cineva , au ajuns sa ia bani tot de la noi, astia mai amarati pentru restaurare, pentru furturile lor! in fine...

Din pacate, Cetatea nu a acumulat destule voturi. S-a clasat pe locul 2, din cate am citit si pe bzf.ro online. Am urmarit emisiunea pana la final insa nu am aflat pe ce loc s-a clasat si nici cate voturi s-au strans...

"Cetatea Făgăraşului a fost la un pas de a câştiga bani pentru restaurare. A pierdut însă această şansă. La gala finală a concursului ,,Restaurare”, difuzat de Televiziunea Naţională, Cetatea Făgăraşului s-a clasat pe locul al doilea, după numărul de SMS-uri trimise. Monumentul istoric făgărăşean a pierdut în faţa Vilei Elisabeta de la Băile Herculane, care se pare că a fost votată de mai multă lume decât Cetatea Făgăraşului. Mulţi dintre făgărăşeni au stat cu sufletul la gură în faţa televizoarelor de Ziua Naţională, în speranţa că cetatea va reuşi să primească bani pentru restaurare. Nu a fost însă să fie aşa. Mesajele făgărăşenilor n-au reuşit să propulseze monumentul nostru secular pe primul loc.

Alături de cetatea noastră au mai participat şi au pierdut în faţa vilei de la Băile Herculane şi Biserica de la Părhăuţi, Cetatea dacică de la Bâtca Doamnei, Cetatea Oradea, Cetatea romană de la Adamclisi, Cinematograful de la Băile Govora, Linia ferată Oraviţa-Anina, Observatorul Astronomic Popular din Bucureşti, Turnurile Cetăţii Sighişoara şi zidul de incintă.
Lavinia GHEORGHE"

Insa eu ma bucur oricare ar fi castigat pt ca este tot din Romania, insa daca ar fi castigat cetatea, eram de 3 ori mai fericita, ieseam in strada cu o sticla de vin, ne duceam la cetate....cum sa nu te bucuri?

Oricum, am fost foarte mandra de fagaraseni-si toti cei care au votat, pentru ca am ajuns asa departe ... poate sansa ei este totusi mai incolo, in alte timpuri, in alte regimuri...

Eu momentan trebuie sa achit facturile la telefon pentru ca altii sa mearga cu mertane si lase departe bunul simt de a avea grija de tara asta asa cum se cuvine.

No comments: