14 December 2009

Apolodor, pinguinul calator




Va mai amititi de Apolodor? Doamne,ce m-am bucurat cand am dat peste imaginea asta cu cartea despre Apolodor...o aveam si eu si tineam tare mult la ea, nu o mai gasesc.
Am cumparat insa varianta editata de Humanitas in 2007...mi-a facut o mare bucurie sa recitesc despre aventurile pinguinului calator, am retrait acele clipe magice din copilarie. Imi pare rau ca nu gasesc versiunea editata in 1988,avea desene muuuuult mai frumoase, mai placute, mai calde. Mai caut:)

La circ,in Targul Mosilor,
Pe gheata unui racitor,
Traia voios si zambitor
Un pinguin din Labrador.
"- Cum se numea?"
"-Apolodor."
"-Si ce facea?"
"-Canta la cor."

Deci nu era nici scamator,
Nici acrobat,nici dansator
Facea si el ce e mai usor:
Canta la cor.
Era tenor.
Grasut,curat,atragator
In fracul lui stralucitor
Asa era Apolodor.

Si intr-o zi,Apolodor,
Spre deznadejdea tuturor,
A spus asa:Mi-e dor!Mi-e dor...
De fratii mei din Labrador!

Si a plecat Apolodor
Catre tara Labrador
chinuit de dor,
Framantat de zor.

4 comments:

Adina Paun said...

Vai, cat de frumos!! De cand nu am mai citit poezioara lui Apolodor..
Iti multumesc pentru ideea de a posta!

Andrei said...

Extraordinar. Lucram cu bãiatul meu la pian si are o piesã cu pinguini. Mi-am adus aminte ca un "flashback" din filme de Apolodor. Am cãutat imediat pe net si am gãsit blogul tãu. Multumesc pentru postare. Cartea poate mai este acasã la pãrintii mei. Nu locuim în România. Am sã le-o citesc copiilor. Domnul cu voi.

Andrei said...

nu ai toatã poezia? Parcã mai era ceva din ea, nu?

Mili said...

Andrei, poezia e tare lunga, insa ma bucur ca ti-ai adus aminte cu placere de ea, merita citita copiilor:)numai bine acolo unde esti