06 July 2009

Labrador


"Ca si companioni, Labradorii sunt blanzi, rabdatori, inteligenti si intotdeauna dornici sa fie pe placul tuturor. Sunt caini perfecti pentru familii, mai ales pentru cei mici.

Pentru cine stie labradorul retriever, nu este o surpriza sa afle ca acest caine este cel mai popular din Statele Unite. Exista numearoase motive pentru aceasta realitate. Labradorul este un caine lipicios, iubitor al carui temperament bland si tarie de caracter il face perfect pentru o familie.

Membrii ai clasei sportive, labradorii sunt la fel de buni vanatori pe cat sunt de familisti.

Pescarii au adus caini din aceasta rasa pentru prima data in Anglia, la mijlocul secolului XIXX. Vasele pescaresti – cele portugheze, probabil – care traversau Atlanticul din Nordul Americii, au adus acesti caini in porturile englezesti. Exista o teorie conform careia stramosii acestei rase au fost dusi in Portugalia inainte ca ei sa ajunga si in Anglia. In portugheza, “labrador” inseamna “muncitorul campului, pamantului”. http://www.labradori.ro/





Dupa ce am citit in timp record cartea Enzo sau Arta de a pilota prin ploaie, e clar ca pasiunea mea deja veche pentru labradori a fost re-alimentata...da, e un caine care mi-ar placea la nebunie...e inteligent, e frumos, e fidel, e un prieten adevarat si daca o sa am unul, il va chema Enzo...pentru ca Enzo din carte a fost un adevarat prieten la nevoie, o sursa de optimism si de caldura sufleteasca in cele mai cumplite furtuni...nu am crezut ca ma va captiva o carte asa de mult incat sa o citesc in 3 ore....si sa inchei cu 2 lacrimi si cu un zambet pe buze...stilul american, ce sa ii faci, dar cartea este minunata, de fapt povestea in sine, si cu precadere cum este povestita prin ochii si simturile unui labrador...un labrador de nota 10, cum altfel nici nu pot fi acesti caini...

4 comments:

Ilinca said...

Mili,

si mie imi plac super mult labradorii!!!! si eu vreau unul auriu!

te pup

Mili said...

:) cine se aseamana se aduna:)

sunt niste caini miiiiiiinunati!!!!!

noryshor said...

sunt preferatii mei!! :)

in sua am intalnit orbi care erau indrumati de labradori. erau asa de blanzi si de inteligenti... si frumosi!!

doareu said...

Acum citesc si eu... sunt fascinata.
"Arta conversatiei" nu e asa frumoasa..dar "Pe apa sambetei" da... o recomand cu multa cladura. E cu lacrimi, dar asta e...