14 June 2009

Pescarusul Jonathan Livingstone de-Richard-Bach

Vizionand eu cu mare interes o emisiune preferata, si anume Garantat 100%, in special pentru ca e intr-adevar o emisiune cu oameni de valoare...am prins ieri franturi din interviul cu Raed Arafat..si printre alte vorbe de duh care mi-au captat atentia, am ramas cu ceva ce consider eu, foarte util...invitatul a adus un cadou in emisiune, un film dupa cartea Pescarusul Johnatan Livingston...si in urma comentariilor invitatului am ramas tare curioasa si interesata de carte...mai ales pentru ca trateaza ceva ca am intalnit putin si in ideile lui Coelho, cred eu, Alchimistul...idei legate de turma, de iesirea din turma si de consecintele de rigoare, de povestea cu regele si regina si nebunul...si multe alte povestioare din Coelho, la fel mi-am amintit de povestea broscuta surda



Se spune ca:

"Pescarusul Jonathan Livingston este, dupa Micul Print, cea mai citita parabola moderna. Nu, nu e important ca povestea vorbeste despre ordine si dezordine, despre conformism si disidenta, despre cardul care caraie si solitarul care tace si zboara. Nici relatia maestru-discipol despre care nu mai ramane aproape nimic de spus dupa ce citesti cartea nu e cel mai important lucru in aceasta istorie si nici exemplara lectie de libertate pe care o primim. Important este insa felul in care raspunde pescarusul Jonathan la nedumerirea tanarului sau prieten: „...Nu inteleg cum poti iubi un card de pasari care tocmai au incercat sa te ucida." Cititi raspunsul pe care il primeste invatacelul si veti descoperi sensul parabolei si ceea ce e cu adevarat important in ea.
Cartea este dedicata „...adevaratului Pescarus Jonathan care traieste in noi toti". Ramane sa verificati dumneavoastra daca „noi toti" meritam dedicatia."



Si aici gasiti ceva de citit:)

2 comments:

Anonymous said...

Foarte frumoasa cartea,ce chestie eu am vazut din interviu doar cand a prezentat filmul si a povestit despre carte si cati ca noi am mai reflectat la ce a spus domnul Raed sa mearaga sa caute cartea si sa o si citeasca ........ce frumos

Mili said...

ai citit cartea?