10 May 2009

Sa strecori tantarul si sa inghiti camila ?!?!





"A strecurat tantarul si a inghitit camila"...

-am auzit asta la slujba de duminica dimineata, in care preotul predica despre minunea facuta de IIsus care a vindecat un paralitic, si a folosit expresia vorbind despre fariseii care i-au spus bolnavului ca daca isi ia patul , face o lucrare, lucru care era interzis la evrei in ziua de sambata.Ce am gasit eu pe net despre aceasta expresia m-a bagat intr-o nebuloasa si mai mare:

1." Ma poarta gandul la odioasa bizantinerie beorista prin care e strecurat tantarul si e inghitita camila, prin care arhicunoscuta acrivie (aplicata metodic celiricilor inferiori, neobedienti) e teleportata intr-o sfera metafizica, in timp ce viata actuala a Bisericii sta sub zodia realpolitikului..." ?!?!

2. " Deci <> fratilor. Fiecare dintre cei ce ne opunem noilor pasapoarte “am strecurat furnica si am inghitit camila”."

3. "sa strecori tantarul si sa inghiti camila" (Matei 23, 24).

4."Inca strecori tantari,

Da-nghiti de zor camile,"



Se poate totusi sa fi dat peste ceva ce m-a mai luminat, ca in rest am intrebat pe toti ce e cu tantarul asta si cu camila, dar nu am primit raspunsuri prea clare...adevarul e ca o stiam pe cea cu camila prin urechile acului, da acum imi pun problema de ce tot apare camila asta peste tot:))

deci:

"Deci iudeii, fiindca era vineri, ca sa nu ramana trupurile sambata pe cruce, caci era mare ziua sambetei aceleia, au rugat pe Pilat sa le zdrobeasca fluierele picioarelor si sa-i ridice. (IN 19,31) (37)
Fericitul Evanghelist nu spune acestea ca sa marturiseasca evlavia pentru acele zile sfinte ale salbaticilor si neimblanzitilor iudei obisnuiti sa omoare printr-o cruzime deosebita, ci ca sa arate iarasi pe cei ce preferau-cum spusese Hristos- cu neintelegere si nepricepere, sa strecoare tantarul si sa inghita camila. (Mt 23.24)

Caci arata ca nu dau nicio atentie celor mai mari si mai cumplite fapte ale necredintei, dar se intereseaza in amanunt de cele mai mici abateri, vadindu-se nepriceputi in amandoua privintele. ()Caci iata-i omorand pe Hristos, dar dand cea mai mare atentie respectarii sambetei"

via

No comments: