24 March 2009

Culori...





1. Am inceput sa citesc cartea lui Dan Puric, ultima carte, OMUL FRUMOS...mai ales pentru ca si preotul meu de suflet vorbeste asa de frumos atat despre carte, dar mai ales despre om....si am fost mandra de mine, fericita ca m-am "retras" din lumea tot mai bolnava a televiziunii, unde se inghesuie tot mai multi mici dani diaconesti, asa cum i-a numit Huidu pe blogul lui...m-am sustras de la portia zilnica de balarii, de certuri in familie regizate, de soacre tot mai acre, de italieni care numai aici au de oferit inele cu diamant, de perversiuni si adultere, de antitalente in bucatarie, pe scena, pe ecran....si am sarit cat mai comod intr-o lume a cuvintelor pe hartie, dar mai ales a gandurilor si a partilor de suflet...si mi-a placut mult ce am citit, pentru ca intr-un bulgare asa mare si compact de balegar in care ne-am amestecat unii cu altii, e totusi cineva care vorbeste despre mandria de a fi roman...de a face parte din tara asta asa cum e ea, de a fi crestin adevarat, care nu e nici mai pios decat Papa si nici mai fatarnic decat fariseii...crestinul care e crestin cu sufletul...

cartea incepe cu mici amintiri din copilaria lui Dan Puric, cu amuzamente, asa cum consider eu ca e stilul sau, cu multe invataminte, cu multe randuri printre randuri...amintiri care m-au atras si mi-au adus in fata amintiri ce-mi apartin...adevarul e ca scena e aceeasi, actorii sunt DIFERITI...chiar vorbeam cu lu despre povestea lui Dan despre ziua in care, la biserica fiind cu sotia sa , acesteia i s-a facut rau si a iesit afara, cerandu-i lui Dan ceva de mancare...acesta a fugit in biserica si a vazut paine , inconjurata de 10 femei in varsta care nu au vrut sa ii dea, pe motiv ca "Nu e sfintita"...dar un tanar, cred eu, enervat de acest teatru atat de des intalnit, le-a spus : "Da-ti-i paine ca va dau una de va sfintesc pe toate" sau ceva de genul...se punea problema daca a facut gestul din crestinism sau din enervare...adevarul e ca asa e, asa e pe la biserica, prea multe reguli, prea putin suflet...ah...

Oricum mi-a placut un citat pe care l-a folosit Dan...."NU E IMPORTANT CE ZICE OMUL, CI....DE CE O ZICE. "


2. Azi mi-am dat seama inca o data de importanta ATENTIEI...m-am dus sa caut un anumit produs la un anumit magazin in oras, si langa raftul unde cautam cu patos produsul ca ma astepta masina, statea destoinica "ajutatoarea" sau cum sa ii spun, vanzatoarea pe raion...si se uita inainte ca soldatul.. mi-am permis sa o deranjez si sa o intreb de produs...si cu un dat din cap negativ ca si cum produsul- lingurite de unica folosinta - nici nu se mai face pe piata, a incercat sa ma convinga de faptul ca nu, nu mai sunt...mi-a cazut totusi un ochi viclean pe raft, in spate, si am dat de ele...am zis:"Din astea ziceti ca nu mai aveti?" Soldatului i-a cazut pusca, fata si singurul glont:)) ufa,..cat negativism

Ce sa mai zic ca la alt magazin unde am solicitat factura , noroc ca m-am uitat daca imi corespunde cu bonul..pentru ca am mai avut situatia sa plec cu alt bon...si ma chinuiam sa ii arat vanzatorului ca nu coincid, si el instinctiv imi arata unde sa semnez...pei cum sa semnez daca nu e bine?

ufa, ce bine e sa fii atent!! cred ca o sa fac asta mai des

3. Azi am folosit culorile din Germania din lemn de cedru de la Hanelore, pentru a scrie ceva indicatii importante...hehe, se pare ca mi-am incercat norocul cand o pagina am colorat-o in negru, a fost singura care a indispus pe toata lumea si a trebuit sa o recolorez in verde si galben...puterea culorilor!!:)

4. Am vazut Changeling - filmul pt care Angelina Jolie a fost nominalizata la Oscar...parerea mea? nu ar fi trebuit sa joace ea rolul ala..ea e femeia puternica, fatala, luptatoare...da cu pistolulul, cu sariturile de pe masini, in niciun caz femeia telefonista cu rochia pana la glezne si cu buzele rosii ....gee, asa de neconvingatoare e in rolul ala, nici nu am plans...

Am vazut si The Reader, Slumdog Millionaire, Revolutionary Road...da dom'le, Kate Winslet chiar primeste rolurile care i se potrivesc de minune..si anume, cum vad eu...roluri de femeie care e prea ambitioasa pentru lumea mica in care e fortata sa iasa, din care lupta sa iasa, insa nu prea ii reuseste .... dar e interesant de privit efortul ei, ambitia si pana unde poate duce urmarirea unui ideal...are roluri puternice, cred ca asa cum e si ea de altfel..iar SM care a luat Oscarul, e destul de agresiv, de violent, insa mi s-a parut ca s-a terminat asa siropos, fantezist, ca sa nu ne amarasca cu totul...mi-a placut insa, de ce sa zic ca nu,dar nu m-a fermecat...eu inca am ramas prinsa de Miracle at St Anna, si nu am inteles de ce nu a fost nominalizat la Oscar.

altele, alta data:))

cum zice Cineva, sa ganditi frumos!

3 comments:

noryshor said...

am fost dezamagita de Slumdog Millionaire, dar si de multe alte filme care au luat anul asta oscaruri. aceeasi impresie am avut si eu despre de A. Jolie.

am sa-mi caut Miracle at St Anna. :)
...si OMUL FRUMOS.

Yas said...

The colours bring out the warmth.

Mili said...

o da Noryshor, cam asa e , multe filme cam prea ... prea...ba violente, ba absolut horribile, sau revoltatoare...ufa, eu sunt inca in perioada Vacanta la Roma si North by Northwest...alea da filme bune:)

Yas, thank you for visiting, and for the appreciation...can not live withou colours:)