04 March 2009

Apel la DEX





Cee este si ce am crezut ca e...:))

UPS! se pare ca sunt ceva cuvinte care mi-au scapat din vocabular, si acum ca am dat de ele ar fi bine sa impartasesc din cunostinte:)

-columbofil(am citit in CVul cuiva, si am crezut ca se refera la faptul ca e fan serialul Colombo:)) = Adj. Care aparţine porumbeilor, privitor la porumbei. 2. S.m. şi f. Crescător de porumbei (călători). – Din fr. colombophile. (dex)

-chermesă (crezut-am ca e vorba de ceva chirie) - CHERMÉSĂ, chermese, s.f. Petrecere publică (în aer liber), cu muzică şi dans. [Var.: cherméză] – Din fr. kermesse.

-sindrofie (am crezut ca e o boala)- SINDROFÍE, sindrofii, s.f. 1. (Fam.) Reuniune de invitaţi, petrecere (în familie). ♦ Totalitatea participanţilor la o petrecere familială. 2. (Reg.) Prietenie, tovărăşie. – Din ngr. sindrofía.


-jigler, sau jingler...sau cum se scrie, ma obsedeaza de cand l-am tot auzit la ceva soferi, si nu dau de el in dex...ah!

- doct (what;s up, doc..T?) DOCT, -Ă, docţi, -te, adj. (Adesea ir.) Învăţat, erudit, savant. – Din fr. docte, lat. doctus.


Si sa nu-mi spui ca tu le stiai...:)

3 comments:

Elisa said...

jigler??asta o fi regionalism,habar n-am,insa la porumbei li se spune golumbi in Banat,asa ca...columbo-fil,stiam de mica.Cand am mai crescut am invatat despre chermeza si sindrofie...practic ;),iar doct trebuie sa stii si tu chiar daca nu te-ai inscris la doct-orat (ca acuma toata lumea cica face doctorat...pe banda :P )
Mili,te salut, mai!Ce mai faci?De ce scrii in engleza,esti plecata din tara? :) Primavara frumoasa si multe bucurii iti doresc!

Mili said...

Buna Elisa,

multumesc de vizita:) pai sa stii ca de doct mai banuiam eu ceva, da in rest..uh!

Nu sunt plecata din tara decat cu gandul si cu degetul pe harta:) engleza e si pt "fanii"

Radu said...

Jigler de fapt corect este JICLOR - Parte a carburatorului, de forma unui dop, cu un orificiu care dozeaza debitul de combustibil necesar formării amestecului carburant la motoarele cu ardere internă. - Din fr. gicleur.